fredag den 25. april 2008

Taknemlighed

Taknemlighed er det vigtigste begreb for mit liv. Taknemlighed er ikke bare en overfladisk tanke for mig, men en meget væsentlig del af, hvem jeg er. Jeg tager aldrig noget for givet, fordi jeg er meget bevidst om, hvor brutalt og kort livet kan være. Min bror døde, da han var kun 13 år gammel efter 3½ års næsten uafbrudt smertehelvede pga. en kræftsygdom i hjernen. Undervejs blev han erklæret rask, men var lam i hele venstre side. Han genvandt efter hård kamp sin mobilitet og begyndte mod alle odds i skolen igen. Men sygdommen kom tilbage og vandt til sidst. De oplevelser i min egen barndom har naturligvis påvirket mig meget, men blandt de positive ting kan jeg nævne en kæmpe taknemlighed overfor alt i mit liv (både menneskerne og selve livet). Som man siger, det som ikke slår én ihjel - det gør én stærkere. Livet er her lige nu, så husk at værdsætte det. Og hvis du ville ønske, at noget var anderledes, så gør noget ved det nu - for det er ikke sikkert, at du får chancen senere.

Derfor er jeg også ret vild med Chamillionaire’s sang Ultimate Victory, da den netop også handler om taknemlighed. Jeg har lige fundet en gamle reklame for albummet The Ultimate Victory og det er virkelig utroligt, at Chamillionaire har kunne overtale sit pladeselskab til at betale for reklamen. For reklamen har helt sikkert været rigtig dyr at lave, da reklamen både er optaget på Jamaica og i Paris. Men det mest utrolige ved reklamen er, at man på intet tidspunkt høre nogle af de nye numre (faktisk nævner den kun albummet til sidst) og så handler reklamen udelukkende om at værdsætte livet. Fantastisk!

Ingen kommentarer: