torsdag den 12. maj 2016

Om inspiration

Det har altid haft meget stor betydning for mig at have inspirerende mennesker i mit liv. Inspiration er en meget forunderlig størrelse. På latin betyder inspiro at genoplive. Oprindelig skal det vist læses som at Gud indblæser livsånde i mennesket. Inspirationen genopliver mennesket. Åbner mine øjne for nye perspektiver. Skubber mig ud af min tryghedszone. Mod nye mål. Inspirationen giver mig fornyet energi. Livskraft. De negative oplevelser i hverdagen fordufter som dug for solen. Det smagløse og kedelige i hverdagen går i opløsning. Inspirationen fylder de grålige kulisser med masser af kulørte farver. Inspirationen føder nye positive tanker. Der avler flere. Der bringer glæde. Det er svært at holde for sig selv. Selvom verden ikke altid kan dele begejstringen, kan den inspirerede ikke holdes nede. Glæden vil ud. Være fri. Indbyder til komplimenter. Til at dele fascinationen med andre. Og glæden. Det motiverer mig til at gøre det bedre. Være bedre. Gøre det bedre for andre. Det skal realiseres. Nu. Det kan ikke vente til i morgen.

Ingen kommentarer: