lørdag den 1. maj 2010

Om koncertoplevelser



Der var engang, hvor man var heldig, hvis en tv-kanal ville optage en koncert, så man kunne opleve den igen flere år senere. Det er heldigvis tilfældet med min største koncertoplevelse, hvilket er med mit store barndomsidol Michael Jackson fra hans History tour i 1997. Forleden opdagede jeg et klip på Youtube, hvor Michael Jackson også omtaler koncerten, som en af hans bedste oplevelser. Der fejrede Michael Jackson nemlig sin 39 års fødselsdag sammen med 48.000 glade danskere i Parken på en rigtig dejlig sommerdag i 1997 (ikke 1993). Nedenunder har jeg fundet et andet videoklip fra den samme koncert, som virkelig på alle måder minder mig om, hvorfor Michael var så speciel - så herfra skal der lyde en stor tak til TV1000 for at forevige øjeblikket!



Men sådan er det ikke mere. I dag, hvor de fleste har avancerede videotelefoner og adgang til Youtube, så kan man finde masser af flotte videoklip fra alle de store koncerter. F.eks. har jeg fundet videoer på Youtube af meget høj kvalitet fra samtlige af de tre sidste store koncerter, som jeg har været til. Nedenfor har jeg f.eks. fundet et klip fra starten af Britney Spears Circus’ koncert i Parken, hvor man kan se Britney optræde med hendes naturlige hårfarve og med et stort smil (hvilket ifølge fansene på Youtube er større end det plejer at være til koncerterne):



Derudover har jeg også fundet videoklip fra både Eltons Johns koncert The Red Piano og Madonnas Sweet and Sticky koncert i Parken:

Ingen kommentarer: