søndag den 19. september 2010

De 20 bedste gratis apps til iPhone 4

Efter flere års forgæves kamp for at undgå at købe et Apple-produkt, så mislykkes det fuldkommen for 1½ år siden, da jeg efter flere års forsøg med diverse andre mp3-afspillere til sidst måtte købe en Ipod Nano. Efter at jeg har udstået min tid med min pænt ridset Samsung mobil (som jeg omtalte her) så har jeg endelig fået det ultimative - nemlig en gensplejsning af min mobil og min (højt elskede) Ipod. Det betyder, at jeg nu ikke længere skal holde øje med min mobil, når jeg hører musik. Iphone har uden tvivl nogle de bedste apps og her er mine 20 bud på, hvad du ikke kan leve uden at have downloadet, når du har købt en iPhone 4 (i tilfældig rækkefølge):

1. Waterglobe: Forvandler din iPhone til en snekugle, hvor du selv kan vælge tykkelsen og hastigheden på sneen, tyngdekraft samt indholdet af kuglen. Se her.

2. Labyrint Lite: Sjovt spil, hvor du skal styre kuglen igennem labyrinten ved at tilte iPhonen.

3. IQuarium: Spil, hvor du har dit eget akvarium med tilhørende tamagotchi guldfisk. Optjen nye ting til akvariet ved at holde guldklumpen i live.

4. Stellarium: Kan via GPS vise dig på skærmen, hvor på nattehimlen (eller bare himlen) du kan se de forskellige stjerner og stjernetegn bare ved at holde den op mod himlen. Smart og fascinerende.

5. Papertoss: Sjovt spil, hvor du skal kaste en papirkugle ned i en skraldespand. Det fungerer rigtig godt med indbygget ventilator til at øge sværhedsgraden.

6. Talking Tom: Katten Tom gentager alt, hvad du siger. Det lyder måske umiddelbart lidt kedeligt, men det er ustyrligt morsomt - specielt I er et par stykker der taler til katten. Man kan også slå og ae den meget charmerende kat, men da den umiddelbart er så sympatisk, så skal man nok have nogle seriøse psykologiske problemer for at finde vold mod Tom for underholdende. Se her.

7. FeeddlerRSS: Nu kan du læse dine favoritblogs uanset, hvor du er!

8. Fluid: Får din iPhones skærm til at se flydende ud. Det er super flot og viser virkelig, hvor flot en opløsning skærmen har - det gør Youtube videoen desværre ikke:



9. Liquid Lite: Der ser nu ud som om, at du har fået væske i din iPhone – vælg selv baggrunden og farven på væsken.



10. Unblock Me: Sjovt og intelligent spil, hvor du skal regne ud, hvordan du får den røde blok befriet.

11. FingerPiano Lite: Nu kan du spille lidt klaver uanset, hvor du er.

12. Gloop Lite: Sjask gloop (en lava-lignende væske) rundt, så det eksploderer. (Ja, det er svært at forklare, så se hellere videoen her.)



13. Krak: Find den person eller den adresse, som du ikke lige kan huske eller står og mangler.

14. 3D Brain: En guide til videnskabsnørder, hvor man kan se hjernen fra alle vinkler plus få information omkring dens funktioner osv.

15. Move It: Intelligent spil, hvor man skal befrie en klods ved at flytte rundt på de andre klodser.

16. Pac-man: Det behøver vel ikke nogen forklaring.

17. Waterfall eller Oceanwaves: Lyden af vand er virkelig afstressende og nu kan du høre den uanset, hvor du er og indstille, hvor længe du vil høre den. Der følger også nogle flotte baggrundsbilleder med til din iPhone.

18. Rejseplanen: Find den hurtigste vej hjem eller i byen med offentlig transport.

19. Philosoraptor: Dumme (men også tit sjove) jokes som bygger på diverse filosofiske spørgsmål - hvilket minder lidt om nogle af de spørgsmål, som jeg stillede i mit blogindlæg Ubesvarede filosofiske spørgsmål!

20. MitKBH: En perfekt guide til dig, som ikke allerede kender hele indre KBH, som din egen bukselomme.

7 kommentarer:

iPhone ejeren sagde ...

Det er nogle rigtig gode apps du har findet, og mange af dem er rigtig sjove :)

Jeg har i hvert fald fået lidt nye sider i min iPhone, som jeg kan skifte mellem.

Forsat god weekend :)

Louise sagde ...

Tak og i lige måde! :-D Her er nogle flere gode gratis spil til iPhone 4: VOID (et must) Slice it, Mahjong DF, Zen Bound og Need for Speed Free!

Anonym sagde ...

.. Har prøvet at hente Slice It, men det koster 6 kr :(

Louise sagde ...

Beklager! Jeg kan godt se på App Store, at man kun kan få Slice It i en version til 6 kr. Men jeg er altså næsten helt sikker på, at der (dengang) var en version af Slice It (Slice It Free) som var gratis, men det er der øjensynlig ikke mere. Slice It er bortset fra det faktisk de 6 kroner værd! Måske er af det et af bedste billige spil! Mange tak for din kommentar!

Anonym sagde ...

Har lige købt en iPod touch, og da jeg i forvejen er en kæmpe elektronik-spasser, kan jeg heller ikke finde ud af at downloade sange. Det jeg egentlig leder efter er en hjemmeside, hvor man, gratis, kan downloade sange. Kan du eller nogen andre hjælpe mig med at finde det? Og hvor kan man downloade Facebook app ? Du/i vil gøre mig en KÆMPE tjeneste, hvis du/i kan hjælpe mig! Er virkelig lost :S

Louise sagde ...

Det lyder godt nok kedeligt at have købt en Ipod Touch uden nogen sange, men personligt går jeg ind for, at man støtter den musik man lytter til – ved at betale for den - og derfor er jeg imod enhver form for ulovlig kopiering! Jeg vil derfor af princip ikke trykke nogen kommentarer som opfodrer til ulovlig kopiering – desuden ville det sikkert også være ulovligt. Du kan til gengæld købe alverdens sange på iTunes, så det vil jeg i stedet opfodre til! Facebook App kan du formentlig downloade på App Store (det blå ikon på ”forsiden”) ved at søge på ordet Facebook. Mange tak for din kommentar – beklager jeg ikke kunne hjælpe mere.

Anonym sagde ...

Amazing web log, style fabulous. If you want to see it place in Google even if, you’re going to have to set up one way links.