fredag den 4. september 2009

Bob It Extreme 2

Bob It Extreme 2 er en gadget eller et elektronisk spil, hvis udfordring består i, at man skal have (eller får) nogle hurtige reflekser. Bob It Extreme 2 har to spilmuligheder: FoxBop og BeBop, hvor henholdsvis en stemme eller musik fortæller dig, hvad du skal trykke på. I musikversionen BeBop er der en bestemt lyd for hver mulig bevægelse. De fem mulige bevægelser i spillet er således: Bob It, Spin It, Flick It, Twist It og Pull It, hvilket svarer til de fem forskellige dimser på Bob It Extreme 2. Spillet går så ud på, at man skal være hurtig nok til at lave den rigtige bevægelse i takt til musikken. Jo bedre man bliver, jo hurtigere går spillet også. Selvom det muligvis ser let ud i videoen, så afhænger letheden meget af, hvor gode ens reflekser og koordination er. Når man begår en fejl, er spillet slut og herefter fortæller en stemme ens highscore og giver et råd til næste gang ud fra af ens præstation. Her kan man se den i action i solo-versionen:



Man kan også spille Bob It Ekstreme 2 mod en anden person i One-on-One (hvilket man kan se her) eller mod flere i Pass It. Hvorfor Bob It Extreme 2 aldrig er blevet den nye Rubixterning, det forstår jeg simpelthen ikke - selvom det selvfølgelig godt kunne have noget at gøre med udbredelsen af konsolspil. Det er sjældent, at nogen gadget kan holde min interesse fanget i særlig langt tid, men her skiller Bob It Extreme 2 sig faktisk ud – da det både er rigtig sjovt og vanedannende. Bare se her, hvor en videoblogger fortæller, hvordan Bob It Ekstreme 2 både har ødelagt hendes liv og hendes videoblog. Jeg købte selv Bop It Extreme 2 i en gadgetbutik i London for nogle år tilbage, men jeg har efterfølgende også set den til salg herhjemme - blandt andet i Gadgets.dk-butikken i KBH. Jeg ved ikke, om det skyldes det faktum, at Bob It Extreme 2 desværre for tiden er udsolgt fra producenten eller dens store popularitet, men her har jeg fundet en video, hvor nogle unge spiller Pass It – uden nogen gadget. Derudover undrer jeg mig også over, hvorfor det elektroniske spil ifølge producenten kun er fra 8 - 99 år – hvad sker der med ens reflekser, når man fylder 100?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ved du om man kan købe den mere nogen steder?
Jeg VIL bare eje den, jeg er næsten desperat :D
- Line

Louise sagde ...

Beklager, men hvis jeg vidste det, så ville jeg også havde skrevet det i mit blogindlæg. De sidste steder, hvor jeg har set den er i Gadget.dk og Hamleys i Magasin. Måske kan du ringe og forhøre dig der, om de måske stadig skulle have en enkelt på lager ellers må du nok bestille den online. Du kan faktisk også få en version til iPhone - men den virker ikke særlig optimalt efter min mening, da udfordringen jo egentlig var hjernens reaktionstid og koordination af diverse bevægelser, som man ikke kan få på en iPhone eller iPad. Du kan læse mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bop_It#Bop_It_Extreme_2

Anders Fjeldsted er øjensynlig også vild med den... (se linket) http://www.t3.dk/vis_mig_dit_gadgethjem_ii